سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه گفت: بازداشت‌شدگان تحرکات کارگری در این شهرستان، در واقع کارگر نبوده و با تحریک کارگران اهداف سیاسی را دنبال می کردند.

 

"حجت الله درودگر" در حاشیه برگزاری نشست خبری هفته قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- در خصوص اظهارات محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضایی در جواب سوال خبرنگاران مبنی بر بازداشت دو کارگر در جریان اعتصاب کارگران شرکت لوله و نورد پروفیل صفا اظهار کرد: بازداشت‌شدگان به دنبال برآوردن مطالبات کارگری نبوده و به دنبال اهداف دیگری بودند.

وی ادامه داد: به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق و معوقات کارگران این مجموعه تولیدی صنعتی در شهرستان ساوه در یک سال اخیر شاهد بروز تجمعاتی بیش از حد انتظار بودیم به طوری که حتی پس از دریافت بخشی از حقوق و مطالبات کارگران این شرکت، بازهم اعلام نارضایتی می‌کردند.

وی افزود: البته باید به خواسته‌های به حق کارگران این مجموعه حق داد و برای برطرف‌کردن مشکلات آنان تلاش کرد که دستگاه قضایی نیز به طور جد دنبال حل این مشکل بود و به طور ویژه این مهم در دستور کار قرار گرفت.

دادستان ساوه اضافه کرد: پس از بررسی‌های تخصصی در خصوص تجمعات برگزار شده مشخص شد که در بین این کارگران چندین نفر با عنوان لیدر وجود دارند که کارگر نیستند، اما با عنوان کارگر در تمامی اعتصابات حضور دارند.

به گفته وی این افراد کارگران را تشویق به دست کشیدن از کار کرده و از آنها می‌خواستند که نسبت به وظایف خود تمکین نکنند، از این رو موضوع شناسایی آنان در دستور کار قرار گرفت و دو نفر از این لیدرها پس از بررسی‌های لازم دستگیر شدند.

وی بیان کرد: پس از دستگیری این افراد مشخص شد که آنان وابسته به گروهی بودند که تحت عنوان کارگران آزاد به صورت غیرقانونی در سراسر کشور فعالیت می‌کردند و مختص شهرستان ساوه نبودند.

به گفته دادستان ساوه این افراد که در ارتباط با بیگانگان بوده و اقدام به تشویش اذهان عمومی ‌کردند بیشتر به دنبال سیاسی جلوه دادن این اعتراضات و رسانه‌ای کردن خبر تجمعات و اعتصابات به ویژه رسانه‌های معاند بودند و مدام کارگران را تشویق به برگزاری تجمع کرده و سپس بهره‌برداری‌های سیاسی از آن می‌کردند.

درودگر با بیان اینکه اهداف این افراد تشویش اذهان عمومی و در مقابله قراردادن مردم با نظام اسلامی بود، افزود: این افراد به هیچ وجه به دنبال حل مشکلات کارگری نبودند و از تاریخ دستگیری آنان شاهد هیچ تجمع و یا اعتصابی در شهرستان نبودیم.

وی با بیان اینکه گرچه قبول داریم هنوز بخشی از مطالبات و معوقات کارگران این شرکت باقی مانده است و کارگران به طور کامل حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند، اما با اقدام قضایی ضمن دستگیری برهم‌زنندگان امنیت عمومی جامعه از خواسته‌های به حق کارگران دفاع خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، در نشست هفتگی محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه، خبرنگاری با اشاره به بازداشت دو کارگر در ساوه پرسید که آیا زیاد شدن برخوردهای امنیتی با اعتراضات کارگری رویه جدید قوه قضائیه است؟ که محسنی‌اژه‌ای در پاسخ گفت: ما چند هزار نفر کارگر داریم و اگر دو نفر در گوشه‌ای بازداشت شدند به این معنا نیست که برخوردها زیاد شده است. همین‌طور ممکن است هر فردی اعم از کارگر، قاضی یا روحانی که مرتکب جرم شوند بازداشت شوند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group