جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

شهردار ساوه گفت: شهر ساوه توسعه به معنای واقعی نداشته است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- "کامران جوادی" در مراسم کلنگ‌زنی مسجد المهدی(عج) در محله قاسم‌آباد ساوه افزود: نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر و مسئولان مدیریت شهری ساوه به دنبال توسعه در تحول شهر ساوه هستند چون این شهر علیرغم رشد فیزیکی سریع با توسعه به معنای واقعی همراه نبوده است.

وی با بیان اینکه هم‌اینک کیفیت زندگی شهری در ساوه مساعد نیست، اظهار کرد: مهاجرپذیری و افزایش جمعیت موجب رشد پرشتاب شهر و در نتیجه ایجاد مناطق مختلف حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیر رسمی در اطراف این شهر شد و این امر موجب شد که هم‌اینک مدیریت شهری با چالش‌های جدی در این زمینه مواجه باشد.

جوادی ادامه داد: جهت ارائه خدمات به این سکونتگاه‌های غیر رسمی بازنگری طرح تفصیلی در سال 89 از سوی مسئولان این شهرستان پیشنهاد شد و در سال 93 ابلاغ شد که با انجام این مهم عملا حدود 23 سکونتگاه دارای ساخت‌وساز غیر اصولی به شهر ساوه افزوده شد.

وی ارتقای کیفیت زندگی و بحث عدالت اجتماعی را دو هدف مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه دانست و تصریح کرد: توانمندسازی مناطق کم‌برخوردار جها استفاده از حداقل خدمات شهری از برنامه‌های مهم در راستای تحقق این امر است تا شاهد ارتقای کیفیت زندگی در این مناطق باشیم.

شهردار ساوه خاطرنشان کرد: البته ضمن توجه به مناطق حاشیه‌نشین از مرکز شهر نیز غافل نیستیم و اقدامات خوبی مانند تملک و تخریب بافت‌های فرسوده در مرکز شهر و تبدیل آن به پارکینگ‌های عمومی انجام شده و برنامه‌های متعددی نیز پیش‌بینی شده یا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تحول و ارتقای کیفیت زندگی شهری نیازمند همکاری و تعامل دو جانبه شهرداری با شهروندان است، افزود: هم اینک شاهد هستیم که خیرین در بخش‌های مختلف مانند مدرسه‌سازی، بهداشت و درمان و ... مشارکت خوبی دارند اما، کمک به مدیریت شهری را ارزش نمی‌دانند چرا که به این باور نرسیده‌اند که پول آنها در شهرداری درست هزینه شود.

به گفته وی، مدیریت شهری ساوه قصد دارد با انجام کارهای بزرگ و اساسی مانند احداث نخستین تقاطع غیرهمسطح در این شهر این باور از دست رفته را به مردم برگرداند تا اعتقاد به مشارکت شهروندان در مدیریت شهری تنها در قالب یک شعار متوقفق نشده و به مرحله عمل برسد.

جوادی اضافه کرد: هم‌اکنون پروژه‌هایی که در مدیریت شهری ساوه آغاز می‌شود بر اساس اعتبارات موجود، زمان و توان شهرداری پیش‌بینی و اجرایی می‌شود و به همین دلیل است که در حال حاضر بیشتر پروژه‌های عمرانی در حال انجام مجهز به روزشمار شده‌اند تا مردم شاهد پایان آنها در موعد مقرر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ساخت مسجد را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: مسجد بزرگترین پایگاه معنوی، دینی و مذهبی مردم است و افزایش آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق و اعتیاد، افزایش بزهکاری، افزایش سن ازدواج از جمله مشکلات جامعه ماست که درمان آن فرهنگی دینی بوده و با محوریت مسجد ممکن می شود.

شهردار ساوه با اشاره به اینکه مسجد بهترین مکان برای رشد جوانان و نوجوانان است، افزود: رفتار خادمان و مدیران کانون‌های مساجد باید به گونه‌ای باشد که موجب جذب جوانان به سوی مسجد شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم که با حضور فرماندار ساوه، روحانیون، اقشار مختلف، اعضای شورای اسلامی شهر و معاونت خدمات شهری شهرداری ساوه برگزار شد، مسجد المهدی محله قاسم‌آباد کلنگ‌زنی شد.

مسجد المهدی قاسم‌آباد با کمک مردم و خیرین در مقابل زینبیه(س) این محله احداث خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group