پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

استاندار استان مرکزی گفت: خروج بخش خصوصی از ضعف و لاغری ضروری است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- "محمود زمانی‌قمی" در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان ساوه که در شهر صنعتی کاوه این شهرستان برگزار شد، افزود: دولت با تمام توان در جهتی حرکت خواهد کرد که بخش خصوصی را از ضعف و لاغری خارج کند.

وی بیان کرد: برای توسعه کشور هیچ راهی جز افرایش اعتمادسازی در میان بخش خصوصی وجود ندارد و برای تقویت اعتماد بین بخش خصوصی و دولت تمهید سازوکارهای لازم مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه صرف قبول کردن فعالیت بخش خصوصی کافی نیست، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از بخش خصوصی باید با علاقمندی مسایل و مشکلات این بخش را پیگیری کنند.

به گفته زمانی‌قمی بعضی از مسایل و مشکلات مطرح شده در این جلسه از طریق مدیریت استانی و یا در سطح ملی در دولت قابل برطرف شدن است اما، رفع برخی از مشکلات مطرح شده به قانون برمی‌گردد و محدودیت‌های قانونی در این حوزه وجود دارد.

وی تصریح کرد: گرچه حل برخی مشکلات صنایع نیازمند طی یک پروسه و فرآیند قانونی و احتمالا زمان‌بر است اما، اینگونه نیست که تکلیف از دوش مسئولان ساقط شود بلکه تسریع در برطرف شدن مطالبات انتظار ما از مسئولان است.

استاندار مرکزی با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات و مفاد صورتجلسات تنظیمی در این نشست‌های هم‌اندیشی خاطرنشان کرد: خودتحریمی‌ها را می‌توان از طریق پیگیری مفاد صورتجلسات توسط مسئولان ذیربط و اعلام نتایج پیگیری از بین برد.

وی بیان کرد: وقتی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ببینند که مسئولان با جدیت پیگیر نیازها و خواسته‌های آنان هستند و راه‌ها را برای برطرف کردن مشکلات کوتاه‌تر کرده‌اند با وجود برخی مشکلات و تنگناها، قطعا با سعه صدر بیشتری به کار و تولید ادامه داده و زمینه اعتمادسازی را فراهم می‌کنند.

زمانی‌قمی افزود: تعالی و توسعه کشور نیازمند همدلی و همزبانی برای برطرف‌کردن مشکلات و برآوردن نیازهای حوزه تولید صنعتی و کشاورزی است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های استان مرکزی، گفت: این استان هم‌اکنون حدود چهار‌درصد از بنزین کشور را تولید می‌کند و این توانمندی و وجود صنایع مادر در استان ظرفیتی است که باید با نگاه ویژه‌ای بدان پرداخته شود.

وی با بیان اینکه شهرستان ساوه نیز به تنهایی تاثیر اقتصادی بالایی نسبت به برخی استان‌ها در سطح کشور دارد، تصریح کرد: از این رو باید کارها با حساسیت بیشتری دنبال شود تا مجموعه استان مرکزی به یک الگوی موفق در سطح کشور تبدیل شود.

استاندار مرکزی خواستار راه‌اندازی واحدهای صددرصد آسیب دیده و دچار مشکل شده در سطح استان شد و افزود: باید تمهیدات لازم برای فعالیت مجدد این واحدها اندیشیده شده و از فعالیت واحدهای نیمه تعطیل و فعال نیز صیانت شود.

وی خواستار ایجاد سرمایه‌گذاری‌های جدید با ظرفیت‌سازی‌های لازم در حوزه برق و تامین زیرساخت‌ها شد و افزود: بسیاری از مراجعات سرمایه‌گذاران به این استان برای احداث واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل ضعف‌های ساختاری با مشکل مواجه شده و بعضا با بی‌رغبتی آنان مواجه می‌شود.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز در این جلسه گفت: شهرستان ساوه با برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی کشور سهم عمده‌ای در تولیدات و تامین نیازهای مردم را برعهده دارد.

"محمد بهاروند" افزود: توسعه روزافزون فعالیت‌های بیش از 500 واحد صنعتی و تولیدی در این شهرستان نیازمند تامین زیرساخت‌های اولیه مانند آب، برق و گاز است.

به گفته وی کمبود آب مهمترین مشکل برخی واحدهای صنعتی و تولیدی است که باید با برنامه‌ریزی‌های لازم این مشکل را برطرف کرد.

وی بیان کرد: پشتیباتی از صنعتگران و تولیدکنندگان سبب اشتغال پایدار و ارتقاء کیفیت کالاهای تولیدی می‌شود و دولت در این راستا برنامه دارد.

به گزارش ایسنا مشکل تامین آب، به روز نبودن تجهیزات و سیستم‌های تولیدی، کمبود نقدینگی، واردات‌ بی‌رویه، عدم تامین مواد اولیه، گرانتر بودن مواد اولیه نسبت به قیمت جهانی، کمبود سرمایه در گردش، عدم اختصاص تسهیلات بانکی ارزان قیمت، نبود زیرساخت‌های لازم مانند راه، مخابرات و برق و وام‌های با سود کلان از مشکلات مطرح شده توسط صاحبان صنایع در این جلسه بود.

به گزارش ایسنا، استاندار مرکزی به منظور بازدید از واحدهای صنعتی و اقتصادی شهرستان ساوه سفری نیم‌روزه به این شهرستان داشت.

بازدید از شرکت "زاگرس مس‌سازان" به عنوان سومین واحد تولیدکننده مس کشور، شرکت "لاستیک پارس" تولیدکننده انواع لاستیک و تایر خودرو، شرکت "زرین‌برگ پرشیا" تولیدکننده محصولات کاغذی و شرکت "آلومینیوم پارس" تولیدکننده کویل، ورق و فویل آلومینیوم از برنامه های استاندار مرکزی در ساوه بود.

وی همچنین با شرکت در جلسه‌ای با صاحبان صنایع واحدهای تولیدی صنعتی مورد بازدید به منظور بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص برخی موانع و مشکلات پیش روی این واحدهای تولیدی در جریان سفر نیم روزه استاندار به این شهرستان با حضور جمعی از مدیران استانی، مسئولان شهرستان و صاحبان صنایع مشکلات آنان را بررسی و دستورات لازم برای برطرف شدن موارد مطرح شده صادر شد.

دیدار زمانی قمی با امام جمعه ساوه از دیگر برنامه های سفر استاندار مرکزی به ساوه بود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group