پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

استاندار استان مرکزی گفت: حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و برطرف‌کردن کمبودهای موجود در این حوزه، انعطاف‌پذیر بودن مسئولان را می‌طلبد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- "محمود زمانی‌قمی" در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صنعتگران شهرستان زرندیه افزود: همه ما علاقمند به حل مشکلات اقتصادی کشور هستیم لذا، باید با پیگیری مضاعف و دلسوزانه به گونه‌ای از تولید ملی حمایت کنیم که آیندگان قضاوت خوبی از عملکرد ما داشته باشند.

وی بیان کرد: مدیران اجرایی باید جسور باشند و در تصمیم‌گیری‌های خود از شیوه‌های کار‌آمد و ظرفیت‌های موجود استفاده کنند و برای ظرفیت‌های خالی نیز راه حل‌های مناسب را برگزینند.

به گفته وی همدلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت و استفاده از تمامی منابع و ظرفیت‌های موجود منجر به رونق تولید شده و از این طریق می‌توان برای جوانان بیشتری شغل ایجاد کرد.

استاندار مرکزی با تاکید بر ایجاد سرمایه‌گذاری‌های جدید در عرصه صنعت گفت: حوزه صنعت جذاب‌ترین عرصه برای سرمایه‌گذاری است و با حمایت از سرمایه‌گذاران و بهره‌مندی از فناورهای جدید می‌توانیم یک استان سرافراز را تحویل آیندگان دهیم.

وی تصریح کرد: حمایت از تولید و افزایش میزان صادرات منوط به جذب سرمایه‌گذار و حرکت در مسیر تولید انبوه است تا بتوان حضوری موثر در بازارهای جهانی داشت.

وی خواستار فعال‌سازی واحدهای تولیدی تعطیل و  نیمه‌تعطیل در نقاط مختلف استان شد و تصریح کرد: باید مانع از هدر رفت ظرفیت‌های واحدهای تولیدی که در سایه سوء‌مدیریت و مشکلات ناشی از تحریم‌ها به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده‌اند شد.

زمانی‌قمی در ادامه با اشاره به مشکلات مطرح شده توسط صاحبان صنایعی که امروز از واحدهای تولیدی و صنعتی آنان بازدید شد، گفت: تمامی مشکلات و موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد قابلیت برطرف شدن دارد و باید راهکارهای لازم را اتخاذ و در حل آنان تسریع کرد.

به گفته وی در طرح مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی باید مطالبات را دسته‌بندی کرد و ضمن مرور و بازبینی آنها تصمیمات اتخاذ شده در کمترین زمان ممکن عملی شود.

استاندار مرکزی خطاب به صنعتگران گفت: من هم عضوی از مجموعه شما هستم و باید همه دست به دست هم دهیم و با تلاش مضاعف مشکلات را برطرف کرده و در انجام وظایف جدی باشیم.

به گزارش ایسنا، در این نشست برخی از صنعتگران به بیان مشکلات و موانع پیش روی تولید واحدهای صنعتی و تولیدی خود پرداختند.

تامین برق واحدهای تولیدی و صنعتی، تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شهرستان نظیر آسفالت معابر و خیابان‌ها و نیز جدول‌کشی، مشکل قطعی آب، مشکلات ناشی از واگذاری انشعابات آب، گاز و تلفن، طولانی بودن روال اداری اخذ مجوزها، عدم اعمال معافیت‌های مالیاتی، ساماندهی ورودی شهرک صنعتی، کافی نبودن ایستگاه آتش نشانی و نیز عدم استقرار پایگاه اورژانس در صورت بروز سوانح و نیز عدم ثبات در قیمت زمین‌های واگذاری برای سرمایه‌گذاری و احداث کارخانجات از جمله مسایل و مشکلات مهمی بود که در این جلسه توسط صنعتگران مطرح و تصمیمات لازم برای برطرف شدن آنان اتخاذ شد.

استاندار مرکزی در سفر یک روزه به شهرستان زرندیه ضمن بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان با حضور در مجتمع گردشگري توسعه سياحان ايران زمين - سرزمين ايرانيان- در جريان پيشرفت اين مجتمع قرار گرفت.

شرکت در کارگروه صنعتی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان زرندیه به منظور بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص برخی موانع و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی بازدید شده توسط استاندار مرکزی در جریان سفر یک روزه به این شهرستان با حضور جمعی از مدیران استانی، مسئولان شهرستان و صاحبان صنایع از دیگر برنامه‌های زمانی‌قمی به زرندیه بود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group