پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

شهردار ساوه گفت: امروزه مفهوم شهر بدون فضای سبز قابل تصور نیست و پیامدهای توسعه شهری و پیچیدگی‌های معضلات زیست‌محیطی، موجودیت فضای سبز و گسترش آنها را برای همیشه اجتناب‌ناپذیر کرده است.

 

"کامران جوادی"  افزود: عملیات اجرایی احداث پارک نیم هکتاری واقع در ابتدای شهرک فجر جنب شورای حل اختلاف آغاز شد.

وی اضافه کرد: احداث این پارک در راستای توسعه و افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد آرامش و نشاط اجتماعی در بین شهروندان این منطقه آغاز شد.

وی افزود: پارک‌ها از دیدگاه شهرسازی باعث زیبایی هر چه بیشتر فضای شهری و به تبع آن ایجاد شعف و شادی در روحیه شهروندان می‌‌شوند و احداث این پارک نیز با هدف بهره‌مندی خانواده‌های ساکن در این منطقه از شهرک فجر از فضایی زیبا و تلطیف، انجام می‌شود.

جوادی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی شده است که این پارک طی مدت 40 تا 50 روز تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد که با توجه به تجربه حوزه خدمات شهری در طرح جهادی شهرک علوی، انجام این مهم در این مدت کوتاه دور از ذهن نخواهد بود.

وی با بیان اینکه حوزه خدمات شهری در طرح جهادی شهرک علوی طی مدت سه ماه دو پارک را در این منطقه احداث کرد و موفق به تکمیل آنها شد، ادامه داد: امروزه مفهوم شهر بدون فضای سبز قابل تصور نیست و پیامدهای توسعه شهری و پیچیدگی‌های معضلات زیست‌محیطی، موجودیت فضای سبز و گسترش آنها را برای همیشه اجتناب‌ناپذیر کرده است.

جوادی با اشاره به اینکه هم اینک سرانه فضای سبز این شهر به ازای هر نفر ۱۲ و هشت دهم مترمربع است، افزود: با توجه به وجود برخی مشکلات در این بخش بویژه محدودیت منابع آبی، گرمای بالا و پایین بودن کیفیت آب، این سرانه تا حدی مطلوب است.

وی با بیان اینکه وجود این شرایط مدیریت علمی بر فضای سبز شهر ساوه را ضروری کرده است، خاطرنشان کرد: وسعت فضای سبز این شهر دو میلیون و ۶۷۵ مترمربع شامل 63 پارک محله‌ای، ۱۳ پارک اصلی و سایر فضاهای سبز بوده و که گرمای شدید هوای این شهر و کیفیت پایین آب برای آبیاری فضای سبز از مهمترین چالش های پیش رو برای تحقق اهداف توسعه‌ای در این حوزه است.

وی افزود: هم‌اکنون آنچه نگران‌کننده است، افزایش آلاینده‌ها در هوایی است که مردم این شهر آن را استشمام می‌کنند. کارخانه‌ها و مراکز صنعتی در فاصله‌ کمی از مناطق مسکونی این شهر قرار دارند و تردد خودروهایی که روز به روز بر تعدادشان افزوده می‌شود نیز مزید بر علت است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group