سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

نایب رئیس شورای شهر آوه با بیان برخی محرومیت‌ها و نیازهای این شهر از استاندار مرکزی خواست با تدبیر و برنامه‌ریزی مشکلات مردم این شهر را بویژه در حوزه بهداشت و درمان به حداقل برساند.

 

"رضا ایاز" افزود: با گذشت بیش از یک سال از ارتقای آوه به شهر جمعیت پنج هزار نفری این منطقه هنوز از ابتدایی‌ترین نیازهای خدماتی و رفاهی محرومند.

وی بیان کرد: در این شهر یک مرکز درمانی مناسب جهت ارایه خدمات پزشکی به شهروندان وجود ندارد، تنها درمانگاه این شهر به صورت پاره‌وقت فعالیت دارد و ساکنین این شهر به دلیل عدم حضور پزشک دائم در صورت بروز سوانح و یا بیماری‌های اورژانسی برای رسیدن به نزدیک‌ترین مرکز درمانی باید مسافت 30 کیلومتری را طی کنند.

به گفته وی بسیاری از بیماران مبتلا به حمله قلبی و یا تصادفی به دلیل بعد مسافت این شهر با مراکز درمانی در طول مسیر جان خود را از دست می‌دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به استقرار این شهر در مجاورت محورهای ارتباطی مهم استان و نیاز به ارایه خدمات به مسافرین و توسعه روزافزون جمعیت شهری، این منطقه بیش از پیش نیازمند توجه مسئولان است، براین اساس از استاندار مرکزی انتظار داریم تا این مشکلات را بررسی و دستورات لازم را برای برطرف شدن آن صادر کند.

ایاز خاطرنشان کرد: پیش از این با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه و استاندار سابق به همراه مدیران استانی و شهرستانی چندین جلسه برای برطرف شدن مشکلات برگزار شده اما، تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

به گفته وی در جریان بازدید نماینده مردم ساوه و زرندیه و مسئولان دانشکده علوم پزشکی از این شهر مقرر شد که یک دستگاه آمبولانس به درمانگاه این شهر اختصاص یابد اما، متاسفانه به جای تحویل آمبولانس نو و صفر کیلومتر یک آمبولانس مدل پائین آماده تحویل شد، ولی شورای شهر از دریافت آن امتناع کرد.

وی تصریح کرد: مسئولان دانشکده علوم پزشکی ساوه باید به صورت ویژه نسبت به تامین تجهیزات سخت‌افزاری، نیروی انسانی متخصص و پزشک دائم این درمانگاه اقدام کنند.

نائب رئیس شورای شهر آوه افزود: نبود درمانگاه شبانه‌روزی و آمبولانس منجر به نارضایتی مردم شده و این شهر از شاخص‌های لازم در حوزه بهداشت و درمان محروم است براین اساس، از استاندار مرکزی تقاضا داریم نسبت به استقرار دو پزشک به صورت شبانه‌روزی و نیروی انسانی لازم به همراه آمبولانس در این آمبولانس اقدام شود.

وی همچنین خواستار تجهیز این شهر به خودروهای امدادرسانی و نیز خودروهای سنگین به منظور کمک‌رسانی به مردم در زمان وقوع حوادث و سوانح شد و افزود: هم‌اکنون امدادرسانی در زمان وقوع حوادث از طریق شهرهای همجوار انجام می‌شود که به دلیل بعد مسافت، خسارات زیادی را در این زمینه متحمل می‌شویم.

منطقه تاریخی آوه که در قدیم به آن "آبه" گفته می‌شد، یکی از نقاط شیعه‌نشین کشور در 1400 سال قبل بوده و محوطه تاریخی آن گواه اصالت و پیشینه تاریخی آن است که در بخش مرکزی ساوه و در جنوب این شهرستان از توابع استان مرکزی قرار دارد

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group