شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تمام تلاش دولت تدبیر و امید حرکت کشور در مسیر توسعه در چارچوب سیاست‌های مصوب کشور و سند چشم‌انداز توسعه و اقدام جهت جبران عقب‌ماندگی‌هاست.

 

، محمدحسین مقیمی در مراسم تودیع و معارفه استاندار مرکزی با تاکید بر لزوم پشتیبانی تمامی اقشار و مسئولان استان مرکزی از استاندار جدید در راستای دستیابی به اهداف توسعه‌ای استان افزود: بی‌گمان راهنمایی‌ها و ارشادات نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این مسیر راهگشا و پشتیبان خوبی برای استاندار خواهد بود.

وی با بیان اینکه استان مرکزی باید در حوزه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال شود افزود: در استانی که از نظر فعالیت‌های دانشگاهی، صنعتی و کشاورزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، شرکت‌های دانش‌بنیان به خوبی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

مقیمی با بیان اینکه بزودی گوشه‌ای از دستاوردهای این شرکت‌ها را شاهد خواهیم بود، به جلسات برگزار شده با نمایندگان احزاب مختلف در مدت مسئولیتش در استان مرکزی به عنوان استاندار اشاره کرد و افزود: در 30 جلسه‌ای که طی 16 ماه فعالیت من در استان با احزاب مختلف سیاسی اعم از منتقد، موافق و مخالف دولت برگزار شد نقطه نظرات مورد توجه و استفاده قرار گرفت و نتایج این جلسات در راستای تصمیم‌گیری‌های بهتر مفید فایده واقع شد.

وی مسئولیت را در نظام جمهوری اسلامی یک توفیق الهی دانست و افزود: باید این توفیق را قدر دانسته و در راستای خدمت، حداکثر بهره‌برداری را از ظرفیت‌های موجود به انجام برسانیم.

مقیمی به اهتمام دولت تدبیر و امید در راستای تحقق وعده‌های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: تمام تلاش این دولت حرکت کشور در مسیر توسعه در چارچوب سیاست‌های مصوب کشور و سند چشم‌انداز توسعه و اقدام جهت جبران عقب‌ماندگی‌هاست.

وی با بیان اینکه باید هر سال به 8 درصد رشد اقتصادی برسیم و این دولت متعهد است که این رشد را عملیاتی کند افزود: گرچه در ابتدای کار دولت یازدهم با پایین بودن رشد اقتصادی و حتی رشد منفی مواجه بودیم اما، این دولت توانست رشد منفی 5.6 درصدی اقتصادی را به رشد چهار درصدی برساند. براین اساس، در واقع دولت توانسته است به رشد 8 درصدی که در سند چشم‌انداز تاکید شده دست پیدا کند.

مقیمی به کاهش تورم از 43 درصد به 15درصد به عنوان یکی از دستاوردهای خوب دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: ادای وظایفی که بر دوش دولت قرار داده شده نیازمند بکارگیری مدیرانی متعهد و توانمند است که سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را باور داشته و به خوبی از عهده اجرای آن برآیند و در این راستا با برنامه حرکت کنند.

وی وجود چنین مدیرانی را در مسیر از بین بردن مفاسد اقتصادی، از بین بردن بیکاری، مهار تورم و دستیابی به رشد و توسعه ضروری دانست و افزود: دولت در تلاش است تا از مدیرانی استفاده کند که کار برای مردم را وظیفه خود می دانند.

مقیمی با تاکید بر لزوم افزایش بهره‌وری اقتصادی و لزوم تلاش مدیران در این راستا افزود: براساس سند چشم‌انداز 2.5 تا سه درصد رشد اقتصادی باید از طریق بهره‌وری ایجاد شود و در نتیجه باید مدیرانی را به کار بگیریم که در شرایطی که کمتر امکان سرمایه‌گذاری جدید در کشور و استان وجود دارد بتوانند بهره‌وری را افزایش داده و از منابع موجود حداکثر استفاده را ببرند.

وی اولین وظیفه مدیران در استان مرکزی را افزایش بهره وری عنوان کرد و گفت: وظیفه استاندار جدید استان مرکزی استفاده از تمامی امکانات برای کاهش مشکلات مردم و افزایش اشتغال و سطح درآمد و بهره‌وری است.

مقیمی با تاکید براینکه مباحث فرهنگی و اجتماعی به عنوان دغدغه‌ مهم مقام معظم رهبری و علما و اندیشمندان، باید مورد توجه جدی استاندار قرار بگیرد و با استفاده از نیروهای کارآمد به رفع معضلات موجود در این حوزه بپردازد و با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور درخصوص استفاده استاندار جدید استان مرکزی از نظرات آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در این استان در راستای پیشبرد امور استان، ابراز امیدواری کرد که حضور زمانی قمی در استان مرکزی زمینه اجرای درست و موثر برنامه‌های دولت در این استان را فراهم کند.

به میدان جذب سرمایه‌های جدید می رویم

به گزارش ایسنا، محمود زمانی قمی استاندار جدید استان مرکزی نیز در این جلسه استان مرکزی را مهد پرورش علما و اندیشمندان و شخصیت‌های برجسته ای چون امیرکبیر توصیف کرد و افزود: این استان با تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده به انقلاب و کشور چونان خورشیدی در آسمان انقلاب می درخشد.

وی استان مرکزی را به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور دارای جایگاه درخور و شایسته در حوزه صنعت کشور دانست و افزود: رویکرد دولت در عرصه تولید، صنعت و اقتصاد، صیانت از واحدهای فعال و حمایت از بخش های صدمه دیده در مسیر احیاست و در مسیر تکمیل این دو مرحله با بسیج همه دستگاه‌های اجرایی و تشکل ‌های صنفی و صنعتی به میدان جذب سرمایه‌های جدید می رود.

زمانی قمی وجود 79 مرکز آموزش عالی و 117 هزار دانشجو و برخورداری از صنایع عظیم را نشانگر دوچندان شدن ضرورت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و حرکت در مسیر استقرار صنایع های‌تک در این استان دانست و افزود: با بررسی بخش های مختلف و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این استان برنامه خود در خصوص استان مرکزی را در اولین جلسه شورای اداری عنوان خواهم کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت استان به رفاه و همدلی تمامی نیروها و صاحبان خرد می اندیشد گفت: ائمه جمعه و در راس آنها نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مورد تکریم دولت هستند و در امور مهم استان با ایشان رایزنی خواهد شد.

زمانی قمی افزود: مدیریت استان نسبت به مشارکت با نمایندگان مردم در مجلس در تمامی حوزه‌های انتخابیه حساس بوده و این مهم در کانون توجه استانداری است.

وی با بیان اینکه تمامی تشکل‌های شناسنامه دار اعم از همراه و منتقد قابل احترام هستند اما، هر دولتی برای پیشبرد برنامه‌های خود از عناصر معتقد و همراه در برنامه ها استفاده می‌کند و من نیز چنین خواهم کرد افزود: مدیران اجرایی باید نسبت به سلامت و پاکدستی عوامل خود حساس و هشیار باشند و در صورت مشاهده خلاف آن با بهره‌گیری از ابزارهای قانونی در راستای رفع معضل اقدام خواهد شد.

وی با تاکید براینکه خانواده دولت باید نسبت به ارباب رجوع متواضع باشد افزود: به یکپارچگی استان می اندیشم تا با رعایت انصاف به همه نقاط استان رسیدگی شود.

زمانی قمی با بیان اینکه ترویج نگاه به درون و اقتصاد مقاومتی برای استان لازم است، بر لزوم حذف تشریفات از سفرهای شهرستانی تاکید کرد و گفت: ترک محل کار بدون توجیه لازم به بهانه حضور استاندار در شهرستان‌ها و بخش‌های استان توبیخ به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین با بیان اینکه از شنیدن حتی یک کلمه علیه دیگران پرهیز کرده و برای شنیدن سخنان وفاق‌گونه آماده هستم افزود: دید و بازدیدهای تشریفاتی انجام نخواهد شد و مراجعه مدیران به استانداری باید در راستای تحرک بیشتر و انجام بهتر امور صورت بگیرد.

زمانی قمی با تاکید براینکه مدیریت استان زینت المجالس نیست افزود: تا آنجاکه تشخیص دهم در همایش های بی تاثیر و پرهزینه شرکت نخواهم کرد .

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه استان باید به عدالت انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، شهلا میرگلوبیات در مراسم تودیع و معارفه استاندار مرکزی با تاکید براینکه توفیق خدمت در نظام جمهوری اسلامی باید قدر دانسته شده و جدی گرفته شود افزود: امسال سال همدلی و همزبانی است و باید با همدلی مردم و مسئولان مشکلات از بین بروند .

وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه اجتناب ناپذیر است اما، باید از آن برای رشد و توسعه کشور و استان استفاده کرد افزود: همگی باید در مسیر اقتدار نظام تحت ولایت مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

میرگلوبیات استان مرکزی را از قطب‌های صنعتی کشور عنوان کرد که در عین حال عالمان زیادی را نیز در خود پرورش داده است و افزود: خوشبختانه فضای سیاسی این استان نیز فضایی باز است و تمامی گروه‌ها براحتی و بدون دغدغه نظرات خود را ابراز می کنند .

وی با تاکید براینکه نگاه استاندار به عنوان عالی ترین مقام دولتی در استان باید نگاهی ملی در راستای تامین منافع استان و کشور باشد افزود: توسعه استان باید به عدالت انجام شود.

میرگلوبیات وجود نماینده ولی فقیه در استان را مایه برکت برای استان مرکزی دانست و با اشاره به اقدامات موثر و مثبت مقیمی استاندار سابق استان مرکزی، به جدیت و توانمندی زمانی قمی استاندار جدید استان اشاره کرد و گفت: در شرایط حاضر که تیم مذاکره کننده ایران دوران سخت مذاکره را پشت سر می گذارد تمامی گروه های سیاسی در راستای ایجاد همدلی در استان تلاش کردند و چنین رویکردی شایسته تقدیر است.

به گزارش ایسنا، عباس صلاحی نماینده تفرش آشتیان و فراهان در مجلس نیز در این مراسم با تاکید براینکه استان مرکزی باید با نگاهی ویژه دیده شود افزود: استفاده بهینه از امکانات استان و توسعه همه جانبه باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به نگاه عدالت‌محور مقیمی استاندار سابق استان در رسیدگی به امور این رویکرد را قدر دانسته و افزود: تودیع و معارفه در ایران یک کار تشریفاتی نبوده و در واقع مصداق سپردن پرچم خدمت به دیگری است نه مراسم انتقال قدرت.

صلاحی ابراز امیدواری کرد که استاندار جدید استان مرکزی از تجارب خود برای پیشبرد امور استان مرکزی استفاده کند و افزود: عدالت محوری و همدلی در تعامل از درخواست‌های نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس از استاندار جدید است.

وی از استاندار جدید خواست برای احقاق حق مردم استان و بازگشت مازاد درآمد استان همت مضاعف به خرج داده و در اداره استان براساس شایسته سالاری اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برای تحقق توسعه استان در کنار استاندار خواهند بود.

براساس این گزارش، شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز به نمایندگی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی گفت: دولت تدبیر و امید با رای اکثریت مردم به صحنه آمد تا فصل جدیدی از خدمات رسانی در کشور باز شود.

وی با بیان اینکه دولت مصمم است با روش اعتدال در مسیر رشد و تعالی کشور گام بردارد، انتخاب روش اعتدالی را بهترین روش برای رسیدن به اهداف کشور دانست و افزود: میانه روی فی نفسه کم هزینه و پربازده بوده و شجاعانه ترین روش برای اداره کشور است.

وی از استاندار جدید استان مرکزی خواست استمرار مسیر امن اعتدال را آنگونه که دولت در پی آنست با استفاده از ظرفیت های استان مرکزی به صورت جدی مد نظر قرار داده و از شخصیت های متعهد استان در این مسیر بهره ببرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا جعفری رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی نیز به نمایندگی از بخش خصوصی در این مراسم ضمن اعلام آمادگی بخش خصوصی برای همکاری با دولت در راستای رشد و توسعه استان بویژه در حوزه صنعت گفت: امید است با کمک هم بتوانیم بخشی از مشکلات فضای کسب و کار استان را برطرف کنیم.

وی مزیت استان مرکزی را صنعتی بودن آن عنوان کرد و گفت: بسیاری از صنایع استراتژیک در این استان استقرار دارند و بخش عمده اشتغال این استان نیز در بخش صنعت رقم خورده است.

 جعفری با اشاره به برگزاری شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت در دوران استانداری مقیمی در این استان، برگزاری این جلسات را در رفع مشکلات صنعت بسیار مثبت دانست و افزود: در جریان برگزاری این جلسات بخشی از مشکلات فضای کسب و کار در حوزه تصمیم گیری، رفع شد.

وی ظرفیت خالی صنایع را از دغدغه‌های استان عنوان کرد و گفت: مشکل اصلی رکود صنعت و اقتصاد استان و کشور است و امید است با درایت استاندار جدید و با تزریق نقدینگی به پیکره صنعت، رونق واحدهای صنعتی محقق شود و شاهد ایجاد واحدهای موازی و بدون توجیه اقتصادی در استان نباشیم.

 جعفری آلودگی هوا را دیگر دغدغه مردم استان مرکزی دانست و با بیان اینکه فرسودگی یکی دیگر از مشکلات صنعت استان مرکزی است افزود: تزریق نقدینگی به صنعت برای بروز کردن تجهیزات، از دیگر نیازهای استان است.

وی در خصوص همکاری اتاق بازرگانی با بخش دولتی در راستای توسعه بازارهای صادراتی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه از خدمات محمدحسین مقیمی استاندار سابق استان مرکزی تقدیر و محمود زمانی قمی به عنوان استاندار جدید این استان معارفه شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group