شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

در پی معرفی محمود زمانی‌قمی به عنوان گزینه پیشنهادی استاندار مرکزی از سوی وزارت کشور به هیئت دولت، گروه‌ها، احزاب و اقشار مختلف مردم استان مرکزی در مقابل استانداری مرکزی تجمع کرده و اعتراض خود را به این انتخاب اعلام کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، صبح امروز و در پی معرفی محمود زمانی‌قمی به عنوان گزینه پیشنهادی استاندار مرکزی از سوی وزارت کشور به هیئت دولت، جمعی از روحانیون، طلاب، دانشجویان، اساتید، احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی، ایثارگران و دیگر مردم ولایت‌مدار استان مرکزی با تجمع در مقابل درب استانداری مرکزی نسبت به این انتخاب واکنش نشان داده و اعتراض خود را به گوش مسئولان رساندند.

بر اساس این گزارش شرکت کنندگان در این تجمع در حالی که پلاکاردهایی با شعار «ما استاندار فتنه‌گر نمی‌خواهیم»، «مرگ بر فتنه‌گر» و... را در دست داشتند، انتخاب زمانی‌قمی به عنوان یکی از فتنه‌گران را خروج از خط قرمز نظام دانسته و مخالفت خود را به این انتخاب اعلام کردند.

معترضان به این انتصاب با سر دادن شعار «ما فتنه‌گر نمی‌خواهیم»، «اجازه جولان به فتنه‌گر نمی‌دهیم»، «مرگ بر فتنه‌گر» و... خواهان انتخاب گزینه‌ای اصلح به عنوان استاندار مرکزی شدند.

به گزارش فارس،در پی انتخاب محمدحسین مقیمی استاندار سابق مرکزی به سمت معاونت سیاسی وزارت کشور در 28 دی ماه 93 و انتصاب شکر‌الله حسن‌بیگی به عنوان سرپرست، انتخاب استانداری جدید برای این استان در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت. 

با گذشت‌ 131 روز، وزارت کشور هنوز به جمع‌بندی لازم برای انتخاب فردی اصلح به عنوان سکاندار این استان نرسیده و روز گذشته محمود زمانی ‌قمی را به عنوان گزینه پیشنهادی به هیئت دولت معرفی کرد که این انتخاب با اعتراض شدید احزاب، گروه‌ها و اقشار مختلف مردم و حتی اصلاح‌طلبان غیر افراطی همراه شد.

لازم به ذکر است در هفته‌های گذشته نیز زمانی‌قمی که از سوی اصلاح‌طلبان تندرو برای نخستین بار مطرح شد جامعه روحانیت استان، اساتید دانشگاه، بسیج اساتید، نمایندگان مجلس و... به طرح این موضوع اعتراض کردند.

 

 

خبر دیگر اینکه :

با هدف حمایت از انتخاب استاندار بومی، مردم اراک در مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی - این تجمع با حضور جمعی از اشخاص حقیقی و حقوقی در مقابل استانداری مرکزی برگزار شد.

با گذشت بیش از سه ماه از انتصاب محمدحسین مقیمی استاندار وقت استان مرکزی به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و طرح گزینه‌های مختلف برای تصدی این کرسی در استان، دولت امروز را به عنوان روز معرفی استاندار اعلام کرده است.

گمانه‌زنی‌ها و شایعات از انتخاب یکی از گزینه‌ها واکنش برخی را برانگیخته به نحوی که امروز را برای تجمع در مقابل استانداری مرکزی و جلب توجه دولت به انتخاب استاندار بومی انتخاب کردند.

در این تجمع عزیزآبادی دبیر مجمع اندیشه و وحدت اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر اینکه استان مرکزی نزدیک به چهار ماه است که بدون مدیر ارشد است و این امر باعث بروز نابه‌سامانی در استان شد است، اظهار کرد: این تعلل و تاخیر در انتخاب از جانب دولت و وزارت کشور باعث شد که استان مرکزی در بعد اقتصادی دچار عقب‌افتادگی‌های بزرگی شود.

وی تصریح کرد: در این مدت گزینه‌های بسیاری مطرح شد و عموما شایعاتی نیز به گوش رسید و انتظار ما از دولت این بود که بهترین، کارآمدترین و متخصص‌ترین فرد را از بین گزینه‌های بومی انتخاب کند اما، انتخابی از جانب دولت به گوش می‌رسد که نگرانی‌هایی را به دنبال دارد اگر از بین گزینه‌های مطرحه گزینه‌های بومی متخصص و کارآمد وجود نداشت انتخاب استانداری غیربومی قابل قبول بود اما، زمانی که در این لیست گزینه‌های بسیار مناسب بومی وجود دارد چرا دولت باید چنین فردی را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهد.

عزیزآبادی با اشاره به اینکه استان مرکزی با داشتن بیش از سه هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ استانی حساس در کشور به شمار می‌رود، افزود: شاخصه‌های خاص استان مرکزی می‌طلبد که دولت تدبیر بیشتری در انتخاب خود داشته باشد.

وی تاکید کرد: دو سال از عمر دولت می‌گذرد و استان مرکزی در این مدت کاملا فرصت را از دست داده است و حرکت رو به جلو و برنامه‌های زیرساختی نداشته است. لازم است کسی انتخاب شود که علاوه بر سابقه درخشان، بومی و دلسوز این استان باشد.

دبیر مجمع اندیشه و وحدت اسلامی استان با اشاره به موضع‌گیری نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: این جای گلایه دارد که دولت تدبیر و اعتدال گزینه‌های مدنظر امام جمعه اراک، سیاسیون، نخبگان و مهم‌تر از همه مردم استان را نادیده بگیرد و از افراد افراطی که صرفا به دنبال تامین منافع خود هستند، استفاده کند.

وی تصریح کرد: در صورتی که دولت خواسته مردم را در نظر نگیرد مطمئنا نسب به انتخاب واکنش نشان خواهیم داد اما، امید است که وزارت کشور و مجموعه دولت با تدبیر خود بهترین گزینه را انتخاب کند و برای خواسته مردم ارزش قائل باشد.

عزیزآبادی با اشاره به اینکه استان مرکزی همواره استانی آرام و بی‌دغدغه در سطح ملی بوده است، گفت: امید است انتخاب دولت به نحوی باشد که استان را به چالش نکشاند.

به گزارش ایسنا؛ در این تجمع اناری یکی از شهروندان اراکی نیز اظهار کرد: با همه تلاش‌هایی که در این مدت در استان مرکزی در بعد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... انجام شده است مطلع شدیم که دولت بر گزینه‌ای تاکید دارد که به هیچ عنوان مورد قبول مردم استان نیست به همین دلیل تصمیم به تجمع در مقابل استانداری مرکزی به منظور حمایت از فردی بومی و کارآمد گرفته شد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی نیازمند مدیر ارشدی است که نیازهای مردم را بشناسد و در جهت برآورده ساختن آنها تلاش کند اما، مطالبی که به گوش می‌رسد حاکی از آن است که گزینه‌ای همسو با نیاز مردم و دلخواه آنها انتخاب نخواهد شد.

این شهروند اراکی با اشاره به صنعتی بودن استان و شاخصه‌های اقتصادی خاص آن تاکید کرد: استان مرکزی باید مدیری داشته باشد که بتواند این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها را با دلسوزی تمام رشد دهد و انتظار داریم که دولت به خواسته مردم استان مرکزی اهمیت دهد.

به گزارش ایسنا؛ طبق گفته‌های سخنگوی وزارت کشور امروز در جلسه هیئت دولت استاندار مرکزی انتخاب خواهد شد. گفته می شود که محمود زمانی قمی گزینه هیئت دولت برای استانداری استان مرکزی است. نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و جمعی از مسئولان ارشد استان حمایت خود را از محمدحسین فروزانمهر برای استانداری مرکزی اعلام کرده بودند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group