جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: سرمایه‌‌گذاری خارجی یکی از حلقه‌های اتصال اقتصاد مقاومتی در کشور محسوب می‌شود و سبب‌ساز رونق کار و سرمایه ایرانی است.

 

 ظفر افشون در جریان بازدید هیات سرمایه‌گذاری بلژیکی به منظور احداث نیروگاه برق در ساوه افزود: یکی از راهکارهای تحقق اصل اقتصاد مقاومتی جذب سرمایه‌گذار خارجی و ورود فناوری‌های نوین به کشور است.

وی ادامه داد: شهرستان ساوه به جهت برخورداری از ظرفیت‌های خاص اقتصادی و صنعتی و نیز جایگاه جغرافیایی مناسب در توسعه اقتصادی کشور و استان مرکزی حائز اهمیت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی با اشاره به بازدید هیات بلژیکی از ساوه نیز گفت: با مشارکت سرمایه‌گذاران بلژیکی نیروگاه 1200 مگاواتی در این شهرستان احداث می‌شود.

افشون تصریح کرد: جانمایی اولیه احداث نیروگاه برق ساوه با حضور طرف خارجی انجام شده و در نشستی تخصصی راهکارهای مشارکت و تسریع در عملیات اجرایی این طرح بزرگ اقتصادی بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش بینی شده در این پروژه یک میلیارد یورو برآورده شده و دولت تا هفت سال پس از بهره‌برداری، خریدار برق تولیدی این نیروگاه است.

به گفته افشون، زمینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور در دوران پسابرجام فراهم است و دولت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حمایت می‌کند.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ساوه گفت: توسعه کمی و کیفی شهرستان ساوه در گروی تسهیل در سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

محمد بهاروند نیز با بیان اینکه شهرستان ساوه ظرفیت مناسبی برای پذیرش سرمایه‌گذاران دارد، ادامه داد: قرار گرفتن شهرستان ساوه در قطب ترانزیتی کشور و نزدیکی با بزرگترین فرودگاه بین‌المللی کشور سبب شده تا رغبت سرمایه‌گذاران به حضور در این شهرستان دو چندان شود.

بهاروند تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در راستای تسهیل در امر سرمایه‌گذاری تمام سعی خود را به کار گرفته تا سرمایه‌گذاران با امنیت کامل به امر سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار اهتمام ورزند.

معاون استاندار مرکزی در خصوص احداث نیروگاه برق ساوه نیز گفت: امکان‌سنجی اولیه و جانمایی لازم برای احداث این نیروگاه انجام شده و طرف خارجی در صورت تفاهم نهایی سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی انجام خواهد

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group