پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

در مراسمی که چندی پیش به عنوان تجلیل از پیشکسوتان فوتبال و فوتسال در ساوه برگزار شد، صحبت‌های حسین شمس سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال در انتقاد از شورای شهر ساوه، تیم شهرداری ساوه و هزینه هایی که برای این تیم شده باعث جنجال و بهم ریختن فضای عمومی برگزاری این همایش شد به طوری که تا دقایقی این جنجال با قطع برنامه ها ادامه داشت.

 

پس از چند روز از برگزاری این همایش رئیس هیات فوتبال ساوه در گفت‌وگو با رسانه‌ها در این خصوص گفت:از مدتها پیش به دلیل سابقه خوبی که ساوه در ورزش و به خصوص فوتبال و فوتسال داشت به دنبال فرصتی برای جمع کردن پیشکسوتان در فضایی پرنشاط در قالب یک گردهمایی بودیم.پس از چندین ماه تلاش و صرف هزینه،این مراسم در قالب تجلیل از خانواده شهدای فوتبالیست و چهره‌های مطرح فوتبال و فوتسال شهر مثل حسین شمس، رضا عقابی، محمد شجری، احمد اسماعیل‌پور، فرهاد خیرخواه و … برگزار شد.

"عباس محمدیاری" افزود: در این برنامه فرصتی برای سخنرانی شمس پیش‌بینی نشده بود اما وی با اصرار تقاضای ایراد سخن کرد و وقتی روی سن رفت صحبت‌هایی کرد که جو را بهم ریخت.من کاری به درست بودن یا غلط بودن حرف‌های ایشان ندارم اما او با این کار بی اخلاقی کرد و زحمات چندین ماهه ما را هدر داد.

به گفته وی فکر می کنم این بی حرمتی و بی‌اخلاقی از حافظه مردم پاک نخواهد شد.حتی من بعد از پایان صحبت‌هایش با کنایه به ایشان گفتم ممنون که برنامه ما را بهم زدید.البته من از دو نفر از اعضای شورای شهر ساوه هم خواستم که جواب ایشان را بدهند اما ترجیح دادند وارد این بحث نشده و جو بیشتر از این به هم نریزد.

رئیس هیات فوتبال ساوه در مورد جزئیات صحبتهای شمس گفت: او با لحن بدی با فرماندار صحبت کرد.بحث بومی و غیر بومی را پیش کشید و از هزینه یک و نیم میلیاردی باشگاه شهرداری سخن آورد.او این حرف‌ها را در شرایطی زد که من هیچگونه نقشی در این ماجرا نداشتم و برنامه‌ای برای سخنرانی ایشان هم نبود.شمس از این تریبون سواستفاده کرد.کاش حرف‌های او از سر دلسوزی بود و خودش هم خدمتی به فوتسال ساوه کرده بود و بعد این حرف‌ها را می‌زد.

پس از مصاحبه رئیس هیئت فوتبال ساوه با رسانه‌ها، از نماینده شورای اسلامی شهر در مجمع عمومی باشگاه فرهنگي، ورزشي شهرداري ساوه درخواست کردیم در راستای تنویر افکار عمومی و ارائه توضیحات در خصوص ادعاهای شمس توضیحاتی ارائه کند.

نماینده شورای اسلامی شهر در مجمع عمومی باشگاه فرهنگي، ورزشي شهرداري ساوه گفت: حاشیه سازی‌های مغرضانه "حسین شمس" نقش مهمی در سقوط تیم فوتسال شهرداری از لیگ برتر به لیگ دسته اول فوتسال کشور داشت.

سید "فخرالدین ابطحی" با بیان اینکه شمس سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال ایران فقط مدعی عرق به شهر ساوه را دارد به تشریح برخی مشکلات و ناگفته‌های تیم فوتسال شهرداری پرداخت و افزود: سال 89 جلسه‌ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار وقت، نماینده فقید مردم در مجلس شورای اسلامی، جمعی مسئولان این شهرستان و سرمربی اسبق فوتسال با هدف حمایت حاضران از یک تیم فوتسال بومی برگزار و در این مراسم از سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال ایران به نحو شایسته تقدیر شد و امید می‌رفت تا تیم نوپای ساوه بتواند از تجربیات این مربی استفاده کند و علاوه آن تصمیم گرفته شد که شهرداری ساوه مبلغ 50 میلیون تومان به این تیم کمک کند اما پس از مدتی عوامل تیم مدعی شدند که ما با این مبلغ نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

ابطحی ادامه داد: پس از برگزاری جلسات متعدد در شورای اسلامی شهر به این نتیجه رسیدیم که این تیم فوتسال بطور کامل تحت پوشش شهرداری قرار گرفته و در آن سال با صرف 150 میلیون تومان هزینه این تیم به لیگ برتر فوتسال کشور صعود کرد و کینه ورزی‌های ایشان از همان روزهای نخست صعود این تیم آغاز شد.

وی یادآور شد: بعد از آنکه تیم فوتسال شهرداری به لیگ برتر راه یافت جلسات متعددی با حضور شمس و عقابی برگزار شد و مسئولیت سرمربی، مسئول فنی و مشاور به شمس پیشنهاد شد که وی فقط پذیرفتند که به عنوان مشاور فقط هر ماه صرفا یک یا دو جلسه به تمرینات تیم سرکشی کند.

ابطحی اضافه کرد: نظر هيات مديره باشگاه فرهنگي، ورزشي شهرداري این بود که شمس لازم است که هر هفته یک جلسه در ساوه حضور یافته و نکات آموزشی را به بازیکنان و مربیان گوشزد کند، اما دیری نگذشت که این مربی که عرق ساوه ای داشت و در صحن شورای اسلامی شهر مدعی شده بود که حاضرم برای این شهر مجانی کار کنم، مبلغ 100 میلیون تومان حق مشاوره از شهرداری طلب کرد.

عضو مجمع عمومی باشگاه گفت: این 100 میلیون تومان که معلوم نبود بابت چه کار نکرده‌ای مورد مطالبه وی قرار گرفته بود با مخالفت شورای اسلامی و هیات مدیره باشگاه مواجه شد و شمس در اقدامی عجیب بابت دریافت آن حتی تا استانداری مرکزی نیز پیگیری‌هایی انجام داد و از آن زمان به بعد تهمت و انگ زدن به شورای اسلامی شهر و شهرداری ساوه را آغاز کرد.

عضو شورای اسلامی شهر افزود: همچنین در اقدامی دیگر آقای شمس دو بازیکن پا به سن گذاشته را به تیم فوتسال ساوه معرفی کرد که مورد پذیرش سرمربی تیم قرار نگرفت و متعاقب آن دو بازیکن تایلندی را به تیم تحمیل کرد که آنها نیز پس از دو جلسه بازی، یکی به دلیل ابتلا به هپاتیت نوع ب و دیگری ضعیف بودن برگشت داده شدند و نکته قابل توجه این بود که آقای شمس بابت این دو بازیکن نیز مبلغ 20 میلیون تومان بابت بلیط، اسکان ایاب و ذهاب از شهرداری مدعی شد.

سید فخرالدین ابطحی افزود: کینه توزی شمس در بازی پلی آف شهرداری ساوه در مشهد آشکار بود، بطوری که وی به دلیل تظاهر به عرق ساوه‌ای بودن در اقدامی عجیب و قابل تامل در رختکن حریف حاضر شد و نقاط قوت و ضعف تیم ما را به بازیکنان فرش آرای مشهد یادآوری کرد و در این بازی حتی نگاهی نیز به رختکن تیم فوتسال شهرداری ساوه نداشت.

عضو مجمع عمومی باشگاه فرهنگي، ورزشي شهرداري ساوه، تصریح کرد: هم اینک آقای شمس مدعی دلسوزی ساوه و تیم فوتسال این شهر است اما اگر در گفته‌هایش صداقت دارد پس چرا آن موقع که می توانست به تیم فوتسال ساوه کمک کند، دلسوخته این شهر و تیمش نبود.

وی بیان کرد: متاسفانه، حرف‌های غیر اخلاقی، تخریب ها و اختلاف افکنی در تیم فوتسال شهرداری ساوه به دلیل منفعت طلبی حسین شمس شدت گرفت و این رفتارهای نادرست به غیبت و تهمت های زیادی دامن زد که با وجود این مشکلات، طی دو تا سه سال تیم توانستیم با سرمربیگری مرتضی عقابی به عنوان یک مربی بومی، تیم را برای شهر و کشور حفظ کنیم اما جریانات و حاشیه سازی‌ها دست به دست هم داد و نگذاشت این تیم روال عادی را طی کند.

به گفته ابطحی، سال 93 به دلیل کسب نتایج ضعیف که از رفتار کینه توزانه آقای شمس ناشی می‌شد، عقابی به میل خود کناره گیری کرد و آقای خوراکچی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد اما متاسفانه باز هم آقای شمس دست برنداشت و ضمن اختلاف‌افکنی در تیم با تماس‌های تلفنی حرف هایی را به آقای خوراکچی سرمربی جدید تیم می زد تا بالاخره تلاش و حاشیه سازی هایش موجب شد که تیم به لیگ دسته یک سقوط کند.

وی ادامه داد: در همایش تجلیل از پیشکسوتان فوتبال شهرستان ساوه که پنجم خرداد‌ماه سالجاری در این شهر برگزار شد، من شخصا انتظار این حرکت غیر اخلاقی را از این مربی منفعت طلب داشتم چون قبلا اعلام کرده بود که شما را تخریب خواهم کرد و در این مراسم با سوء استفاده از تریبون، حرف‌های غیر اخلاقی که لیاقت خودش بود را به اعضای شورای اسلامی شهر ساوه نسبت داد.

وی اضافه کرد: به دلیل شخصیت سوء این فرد بیشتر از آن از ایشان انتظار نمی‌رفت چون شمس تابع منافع شخصی و مادیات است و قدمی رایگان برای شهر و عرق یک شهر بر نخواهد داشت و از این پس نیز در ساوه جایگاهی نخواهد داشت و بابت صحبت های آن شب ایشان، تمام اسناد و مدارک در باشگاه شهرداری موجود است و ایشان باید پاسخگو باشند.

نماینده شورای اسلامی شهر در مجمع عمومی باشگاه فرهنگي، ورزشي شهرداري ساوه در تشریح برنامه‌های سالجاری این باشگاه نیز گفت: اعتبار قابل توجهی در بودجه باشگاه امسال پیش بینی و به تصویب شورا رسیده و مقرر شده این اعتبار به امر ورزش و فعالیت های فرهنگی در نقاط مختلف شهر پرداخته شود.

وی بیان کرد: در سالجاری 15 زمین ورزشی محله ای در نقاط مختلف شهر مهیا در در اختیار نوجوانان و جوانان قرار خواهد گرفت و همچنین سایر فعالیت های فرهنگی با محوریت مساجد انجام خواهد شد که در گام نخست توافقنامه ای بین شهرداری و مساجد این شهر برای غنی ساز ی اوقات فراغت منعقد شده است.

ابطحی افزود: در رابطه با تیم‌داری حرفه ای نیز با توجه به نامه معاونت عمرانی وزارت کشور، تیم‌داری شهرداری‌ها در لیگ حرفه ای ممنوع است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group