پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

بنیانگذار و رئیس هیات مدیره مجتمع کشت و صنعت فدک گفت: بزرگترین کارخانه تولید تراکتور ایران در زرندیه احداث می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- محمدرضا شریفی در جریان بازدید مدیرعامل شرکت LS کره جنوبی از این مجتمع به منظور جانمایی احداث این کارخانه و افتتاح اولین تعمیرگاه مجاز تراکتور شرکت LS در ایران گفت: در جریان بازدید مدیرعامل این شرکت از نمایندگی انحصاری فروش خود در شهرستان زرندیه مقرر شد که ساخت خط مونتاژ و تولید تراکتور در ایران تحت لیسانس LS کره جنوبی آغاز شود.

وی بیان کرد: به منظور انجام امور مربوط به احداث این کارخانه در پروتکلی که بین دو کشور ایران و کره جنوبی در تهران به امضاء می‌رسد با سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلاری کره جنوبی عملیات احداث آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر واردکننده تراکتور از شرکت LS کره جنوبی به کشور هستیم، اضافه کرد: این کارخانه ظرف دو سال آینده با سرمایه‌گذاری کره جنوبی در زرندیه به بهره‌برداری خواهد رسید و با تولید این نوع تراکتور در داخل کشور موجبات اشتغال برای ۵۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

شریفی با اشاره به اینکه این کارخانه با ظرفیت تولید 15 هزار تراکتور در فاز اول به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: این تولیدات علاوه بر تامین نیاز کشور به کشورهای خاورمیانه نیز صادر خواهد شد.

وی از کشور کره جنوبی به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای اقتصادی آسیایی یاد کرد و افزود: اجرایی شدن برجام فرصت مغتنمی برای بهره گیری از ظرفیت بالای این کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظرمقام معظم رهبری است.

وی جمهوری اسلامی ایران را دوست خوب و شریک تجاری مطمئنی برای کره جنوبی دانست و تاکید کرد: حضور رئیس جمهور و نمایندگان شرکت‌های تجاری کره جنوبی در ایران قطعا به دلیل بالا بودن ظرفیت‌های کشاورزی و اقتصادی ایران برای سرمایه‌گذاری این کشور در میهن اسلامی صورت گرفته است.

به گفته وی، یکی از دستاوردهای سفر رئیس جمهور کره جنوبی حضور 235 نفر از مقامات این کشور پس از سال‌ها کاهش روابط تهران و سئول در کشورمان به منظور تقویت روابط و مناسبات تهران و سئول است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group