چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه از ارسال بیش از 100 اثر از 60 شاعر استان مرکزی به دبیرخانه نهمین همایش استانی شعر انتظار خبر داد.

 

احمد جوانمرد افزود: اختتامیه نهمین جشنواره شعر انتظار استان مرکزی عصر روز بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان زرندیه برگزار می‌شود.

به گفته دبیر جشنواره شعر انتظار استان مرکزی فراخوان نهمین دوره شعر انتظار از 15 فروردین با موضوعات مهدویت و ولایتمداری، جهان در انتظار موعود، شوق دیدار و دل‌سروده‌های انتظار تهیه و توزیع شد که پس از یک مرحله تمدید مهلت ارسال آثار، بیش از 100 اثر از 50 شاعر استان مرکزی به دبیرخانه واصل شد.

جوانمرد افزود: آثار دریافتی پس از کدگزاری تحویل هیات داوران جشنواره متشکل از دکتر عباسعلی وفایی، دکتر سیدمهدی طباطبایی و علی‌اصغر ذاکری از شاعران جوان و توانمند کشور خواهد شد که پس از اعلام نظر هیات داوران در روز اختتامیه از سه اثر برگزیده با اهداء لوح، تندیس جشنواره و جوایز نقدی تقدیر بعمل خواهد آمد.

وی حضور چشمگیر شعرای آئینی کشور و استان را در دوره‌های مختلف این جشنواره از مهم‌ترین شاخصه‌های این جشنواره عنوان کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌های شعر استان از جمله این جشنواره توانسته اثرات مثبتی در پویایی شعر و ادبیات استان بویژه شعر آئینی داشته باشد.

دبیر نهمین جشنواره شعر انتظار استان مرکزی زبان شعر را زبانی رسا و موثر دانست و ادامه داد: بعضی اوقات یک بیت شعر اثرگزاری بسیار بیشتری نسبت به ساعت‌ها سخنرانی دارد و می‌تواند موجب کاهش بسیاری از معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی شود.

وی برگزاری جشنواره‌های شعر را موجب ایجاد انگیزش در شعرای استان بویژه شعرای جوان دانست و افزود: گاه مبداء تولید شعر و ادبیات غنی و تاثیرگزار توسط شعرا و ادبای استان همین جشنواره ها و همایش‌های فرهنگی ادبی است.

جوانمرد در پایان، لزوم توجه جدی مسئولان به ابزار هنر بویژه شعر و ادبیات را جهت مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات فرهنگی، اجتماعی یادآور شده و از شعرا و ادبای استان خواست تا با حضور فعال خود در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و... حداقل در جامعه پیرامونی خود تاثیرگزار باشند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group