جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: بیمارستان در حال احداث امام رضا(ع) شهرستان زرندیه با اولویت بیمارستان سوانح و سوختگی به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

جلیل کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- افزود: شهرستان زرندیه در شاهراه مواصلاتی کشور قرار گرفته است و به لحاظ سوانح جاده‌ای و نیز حوادث کار ناشی از فعالیت بیش از 250 واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان می‌طلبد تا بیمارستانی با اولویت سوانح و سوختگی فعالیت کند.

وی بیان کرد: برهمین اساس درخواست تبدیل این بیمارستان به مرکز تخصصی سوانح و سوختگی به وزارت بهداشت ارسال شد و با موافقت وزارتخانه اقدامات عملی برای تحقق آن انجام خواهد شد.

به گفته کوهپایه‌زاده عملیات احداث فضای فیزیکی بیمارستان امام رضا(ع) که توسط وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است تا پایان خردادماه تکمیل شد و پس از تجهیز آن توسط وزارت بهداشت و درمان به مردم شهرستان خدمات درمانی ارائه خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت سه بیمارستان دولتی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: با وجود این تعداد بیمارستان شاهد کمبود 300 تخت بیمارستانی در این دو شهرستان هستیم که با بهره برداری از دو بیمارستان در زرندیه و ساوه 76 تخت از این تعداد جبران می‌شود ولی همچنان 224 تخت کمبود خواهیم داشت که امیدواریم در سال‌های آینده این کمبود از بین برود.

وی تصریح کرد: با این حال در شرایط موجود از نظر تعداد تخت‌های بیمارستانی از میانگین کشوری بالاتر هستیم، اما تا رسیدن به استانداردهای وزارت بهداشت فاصله داریم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه سال 94 را سال تحقق اهداف طرح تحول نظام سلامت دانست و گفت: ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانی از جمله اولویت‌های طرح تحول نظام سلامت بوده است که در این راستا علاوه بر نوسازی بخش‌های بیمارستانی، بخش‌های جدیدی نظیر روانپزشکی و شیمی درمانی راه اندازی و به مجموعه خدمات درمانی افزوده شده است.

به گفته وی، راه اندازی دستگاه MRI در ماه آینده، راه‌اندازی پزشکی هسته‌ای با تعرفه دولتی، احداث مرکز مراقبت و پیشگیری از سرطان، طب ورزشی، فعالیت یک روز در هفته مرکز ناباروری و پرداختن به مداخلات ناباروری توسط متخصصین، خرید دستگاه تراکم استخوان و ماموگرافی، اکو اطفال و افزودم پنج تخت ICU در بیمارستان شهدای آسیابک و نیز سه تخت NICU از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه درمانی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دانشکده علوم پزشکی در حوزه آموزشی نیز گفت: در سال تحصیلی جاری چهار رشته جدید به 6 رشته موجود افزوده شده است و بنای ما در سال 95 افزایش دانشجو و در نتیجه افزایش رشته هاست تا بتوانیم با افزایش اعضای هیات علمی کیفیت آموزشی را ارتقا دهیم.

کوهپایه زاده با اشاره به کسری اعضای هیات علمی در دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: سقفی که در سال جاری برای اعضای هیات علمی در نظر گرفته اند پنج نفر است در حالی که 15 نفر کسری داریم.

وی به تکمیل و راه‌اندازی مرکز جامع سلامت شهری نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری 6 مرکز جامع سلامت شهری فعالیت دارند و در حوزه تعذیه، بهداشت روانی و دندانپزشکی و ... فعالیت تخصصی دارند.

وی با اشاره به برون سپاری فعالیت‌ها گفت: تسهیل در نظارت و ارتقای کیفیت کارها از دستاوردهای برون سپاری امور است به طوری که در حوزه بهداشت محیط این دانشکده به عنوان مدعی العموم سلامت کارگران با رصد سلامت بیش از 40 هزار کارگر و تشکیل پرونده الکترونیک برای آنان گام مهمی در ارتقای سلامت این قشر برداشته است.

به گفته کوهپایه زاده وزارت بهداشت به عنوان مدعی العموم سلامت تنها می‌تواند 25 درصد سلامت مردم را تامین کند، از این رو تامین سلامت مردم با مشارکت عمومی امکان پذیر است و لذا منتظر مشارکت 75 درصدی مولفه‌های اجتماعی سلامت و همکاری بین بخشی در این حوزه هستیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group